In de 2e graad gaan wij dit jaar ook wat meer werken rond innovatief onderwijs. Elke twee weken worden de kinderen in 2 heterogene groepen verdeeld. De ene groep gaat bij juf Nele muzisch aan de slag, de andere groep werkt bij juf Jessie rond techniek.

Tijdens onze eerste les techniek van dit jaar, gingen de kinderen van het 3e en 4e leerjaar al zelf aan de slag. We bekeken hoe sommige bekende gebouwen in elkaar steken qua architectuur. We ontdekten dat bogen heel vaak gebruikt werden bij bvb de toren van Pisa, het Colosseum, … .Daarna gingen we zelf aan de slag met friscostokjes. Het was een hele klus en ons geduld werd serieus op de proef gesteld maar het eindresultaat mocht er zeker zijn! Geniet mee van onze constructies!