In taal werken we momenteel rond het thema: ‘Als een dief in de nacht’. Hierbij komen verschillende onderwerpen aan bod: diagrammen leren aflezen betreft de criminaliteit, op speurtocht doorheen krantenartikelen, opsporingsberichten opstellen, …..  De kinderen kregen een reeks gezichten te zien en mochten hierbij 1 persoon uitkiezen. Voor die persoon gingen ze zelf een opsporingsbericht opstellen. Om de opdracht wat leuker te maken, gingen we nog een stapje verder en mochten de kinderen de beschrijving typen op hun google-account. Daarbij leerden we dan ook voor het eerst een documentje te delen met de juf. Oefening per oefening alweer een stapje verder in de digitale wereld.

Op donderdagnamiddag kregen we daarnaast ook nog eens hoog bezoek in de klas! Die lieve Sinterklaas bracht onze lieve kinderen graag een cadeautje en iets lekkers.