Deze week kregen we af en toe wat toetsen. Dit om te kijken hoe goed we de leerstof al kennen. Natuurlijk kwam er ook al wat nieuwe leerstof aan bod. Tijdens de rekenles leerden we getallen afronden en met deze getallen gingen we schattend rekenen. Dit hebben we nodig om snel te leren rekenen. De kinderen vonden de oefeningen alvast fijn. Daarnaast deden we ook tafelspelletjes om de tafel van 2, 5 en 10 verder te automatiseren.

Tijdens de lessen wereldorïentatie kregen we deze week de eerste keer ‘Het raadsel van de week’. Juf Nele startte de les met een raadsel. De kinderen krijgen nu een weekje de tijd om te zoeken wat de oplossing is van het raadsel. Volgende week krijgen ze de oplossing en wat extra informatie. Spannend!

Onze muzische les ging deze week over het lied ‘Fluister, fluister’. We naderen Halloween, waardoor we wat in de juiste sfeer werden gebracht door liedjes over spoken en heksen. De kinderen beeldden het lied uit aan de hand van gebaren.