Tijdens de lessen wiskunde hebben we deze week gewerkt rond gewicht. We herhaalden een gram en een kilogram. Daarna gingen we aan de slag met echte groenten en fruit. We schatten eerst het gewicht, kozen daarna de juiste weegschaal en gingen wegen.
Verschillende ruimtefiguren en vlakke figuren kwamen ook aan bod. De kinderen hoorden al enkele begrippen zoals balk, piramide, …We gingen met de grondvlakken van deze figuren aan het werk. Zijden en hoeken werden vergeleken en de figuren werden volgens deze eigenschappen ingedeeld in groepjes.

Tijdens de lessen taal zijn we gestart met thema 9: ‘Ridders en prinsessen’. We leerden hoe je een ridder kon worden, waar ridders wonen, …. Een leuk weetje is dat we tijdens onze schoolreis op het einde van het schooljaar een echt kasteel gaan bezoeken! Meer zal ik hier wel nog niet over verklappen 😉

Deze week bracht Aleena ook haar handpiano mee naar de klas…