Tijdens de muzische les van deze week hebben we gewerkt met ritmekaarten. De kinderen leerden dat muziek bestaat uit verschillende muzieknoten. Dat de snelheid van de noot afhankelijk is van hoe een noot wordt voorgesteld. Na een korte uitleg gingen we aan de slag. Omdat we binnenkort vertrekken op boerderijklas, dachten we na welke dieren we allemaal vinden op een boerderij. We kozen er enkele uit, en zetten deze op een ritme. Er waren 4 ritmekaarten. Daarna gingen de kinderen zelf aan de slag. Ze werkten per 2 en maakten een eigen ritme. Dit mochten ze dan voorstellen aan de andere leerlingen uit de klas. Met een muziekinstrumentje en een grote glimlach op hun gezicht, gingen ze vooraan staan. Heel wat ritmes werden goed geraden door de klasgroep. Volgende les gaan we hier verder mee aan de slag.