Blog Image

Derde leerjaar - De Grote Boomgaard

Een beetje uitleg over deze blog

Op de website ( basisschoolkuurne.be) kan je alles vinden omtrent De Boomgaardschool te Kuurne.
Per klasje hebben wij echter ook onze eigen blog waar we allerhande nieuwtjes en weetjes zullen posten die we aan de buitenwereld te vertellen hebben.
Kom hier alvast af en toe eens een kijkje nemen om zo op de hoogte te blijven van wat er reilt en zeilt in de 3e kleuterklas.

Bibbezoek

Uncategorised Posted on 17 maart 2022 14:36

Na een lange tijd, was het deze week eindelijk weer zo ver: we gingen met onze klas naar de bib om weer wat lees- en weetjesboeken te kiezen. De kinderen waren alvast dolenthousiast.

Daarnaast gingen we maandag op stap in functie van metend rekenen. We stapten een volledige kilometer af. We begonnen met een meter. Dan stapten we verder tot aan 10 meter. Telkens duidden we de verschillende afstanden aan met een krijtje. Onderweg rekenden we ook in breuken uit welk deel van een kilometer we nu net hadden gestapt.

de km

Uncategorised Posted on 17 maart 2022 14:34