rbt

Iets wat de vorige weken wat vergeten werd is ons laatste bezoek aan de bibliotheek voor dit schooljaar. De tijd die we anders spenderen om leuke boeken uit te zoeken, werd nu gebruikt voor een heus boekenspel. De kinderen werden verdeeld in groepjes van 4. Ze kregen elk een leuke knuffelpion. In de bib lag een parcours verspreid. Bij elke dobbelsteenworp ging de pion vooruit. De kinderen gingen naar bibjuf om hun volgende opdracht te halen. Ze moesten boeken opzoeken, leuke artikels lezen, een gedicht uit het hoofd leren, vragen over de openingsuren beantwoorden, … Bij een correct antwoord werden ze beloond met een boek. Het doel van het spel was om zo veel mogelijk boeken te verzamelen. Kortom het was echt een top activiteit!