Deze week was het de eerste keer dat we konden genieten van een lentezonnetje. We hebben er dan ook optimaal gebruik van gemaakt en zijn tijdens de lessen meten en metend rekenen, maar ook tijdens wereldoriëntatie naar buiten getrokken.

Tijdens een meetcircuit, samen met de leerlingen van het vierde leerjaar, gingen we aan de slag met lengte, gewicht en inhoud. Op het schooldomein werden verschillende opdrachten opgezet die de kinderen konden meten of wegen. Hierbij werd de leerstof die al gezien werd herhaald.

Op het terras waren de bloembakken wel toe aan een nieuw paar plantjes. De kinderen leerden over de moestuin en de siertuin. Daarbij werden de kenmerken van goede, gezonde aarde gezien. Deze theorie gingen ze toepassen in de praktijk. De aarde werd aangevuld en plantjes werden geplant. Nu nog veel water geven en hopen dat we snel kunnen genieten van die mooie bloemen.